Gyakran ismételt kérdések

Mire ügyeljek az utasnév megadásakor?

A légitársaságok többsége - és ezért a mi helyfoglalási rendszerünk is - maximum 29 karaktert engednek utasnévként betáplálni (vezeték-, keresztnév és megszólítás együtt)! Ha valaki ennél több karakterből álló nevet ad meg, foglalása érvénytelenné válik.

Kérjük a "Dr" megszólítást ne vezetékneve elé írja, mert a járatra történő bejelentkezéskor előfordulhat, hogy az útlevélben szereplőtől való eltérés miatt megtagadják a beszállást!

Előfordulhat, hogy egyes karaktereket (pl. kötőjel) nem tud értelmezni a rendszer, ilyenkor a foglalás sikertelen. Kérjük, az utasneveknél ne használjon karaktereket. 

Felhívjuk figyelmét, hogy a repülőjegyben szereplő névnek pontosan meg kell egyeznie az utazáskor használt okmányban szereplő névvel. A célállomásra való belépésnél komoly gondot okozhat, ha akár egy betű eltérés is van a kettő között.

 


 

Mit jelent a jegykiállítási határidő?

A honlapunkon keresztül történő online  foglalás elkészítésénél a légitársaság meghatározhatja azt a napot, amíg ingyenesen tartható a foglalás. Ha ez a határidő letelik, és a repülőjegy kifizetése addig nem történik meg, a foglalást automatikusan törli a légitársaság rendszere. A foglalás törlése után már nem garantált, hogy az eredeti áron új foglalást lehet készíteni a kívánt járatokra. Ha a foglaláskor a járatnál „LCCTT” vagy „diszkont légitársaság” ikon jelenik meg, akkor a foglalás és a jegy ellenértékének megfizetése egyidejűleg megtörténik, a foglalás nem vonható vissza.


 

Honnan tudom, hogy sikerült-e a foglalásom?

A foglalás befejezése után MINDEN ESETBEN megjelenik egy befejező oldal a böngészőjében, ahol a foglalás részletein kívül egy 6 karakterből álló foglalási kód látható. Ezt követően rendszerünk  "Foglalási részletek" címmel automatikusan küld egy visszaigazoló e-mailt. Ha ez az oldal nem jelenik meg ill. az e-mailt nem kapja meg, foglalása sikertelen!

 


 

Mit tegyek, ha nem kapom meg a visszaigazoló e-mailt?

Amennyiben az e-mail a sikeresen befejezett foglalás ellenére nem érkezik meg, kérjük, hogy   vegye fel a kapcsolatot az Önhöz legközelebb eső IBUSZ irodával. http://ibusz.hu/irodak

A félregépelt e-mail címekből, vagy az e-mail fiók szolgáltatójának technikai hibáiból eredő károkért  nem tudunk felelősséget vállalni.

 


 

Ha az átutalást választom, mennyi időn belül kell átutalnom az összeget?

Minden foglalás során a légitársaság meghatároz egy jegykiállítási határidőt, amihez szigorúan tartanunk kell magunkat. Eddig a határidőig kell megérkeznie az összegnek a bankszámlánkra, az átutalásról szóló banki igazolás nem elégséges. Amennyiben a jegy nem kerül kiállításra a jegykiállítási határidő lejártáig, a légitársaság automatikusan törli az adott foglalást, és utána már nem biztos, hogy az eredeti áron vissza tudjuk foglalni. Ezért érdemes mérlegelni, hogy az átutalás mennyi időt vesz igénybe.  Ha a jegykiállítási határidő ennél szigorúbb, javasoljuk inkább fáradjon be az Önhöz legközelebbi irodánkba http://ibusz.hu/irodak 

 


Mit is jelent a diszkont vagy  fapados légitársaság?

Olyan légitársaság, amely a légitársaságok közötti nemzetközi árversenyben az átlagosnál olcsóbb áraival vesz részt. Ennek egyik oka, hogy az ár sok esetben csak a fuvardíjat jelöli és a szolgáltatások külön fizetendőek (pld. étkezés, feladható poggyász, nagyobb kézipoggyász, üléshelyfoglalás, check in stb.) A légitársaságok gyakran nem a nagy nemzetközi, hanem a kisebb, a várostól távolabbi regionális repülőtéren szállnak le. A diszkont légitársaságok viteldíja azonnal fizetendő, nincs lehetőség előzetes helyfoglalás készítésére. A foglalás elkészítésekor az LCCTT ikon jelzi, hogy diszkont légitársaság járatára készítjük a foglalást.

Hogyan kapom meg a repülőjegyemet?

2008. június 1-étől a IATA (Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség) szabályai szerint a hagyományos papírjegyek megszűntek,  így elegendő az e-mailen kapott elektronikus repülőjegyet kinyomtatni, és azzal megjelenni a repülőtéren.Ha a jegy esetleg elvész, a jegyet újra lehet nyomtatni.

Amennyiben az irodai átvételt választotta és a repülőjegy elvész, a jegy kinyomtatható a www.checkmytrip.com honlapról is.


 

Honnan tudom újra kinyomtatni az elektronikus repülőjegyemet?

Foglalását bármikor megtekintheti, már kiállított elektronikus jegyét újra kinyomtathatja, továbbá sok hasznos információhoz juthat utazásával kapcsolatban a következő weboldalon: www.checkmytrip.com - az utas vezetéknevének, illetve 6 jegyű foglalási azonosítójának megadásával.

 


Kötelező-e az online check in?

Egyes fapados légitársaságok esetén a reptéri check in díjköteles, így indulás előtt mindenképp végezzük el az online check-int és nyomtassuk ki a beszállókártyát. Bizonyos fapados légitársaságok esetében nem elégséges az online chek-in megléte, a beszállókártyát is ki kell nyomtatni, mert ennek hiánya, vagy a repülőtéri kinyomtatása is díjköteles lehet. 
Sok hagyományos légitársaság járatán van arra lehetőség, hogy indulás előtt 23-36 órával otthonról, internet segítségévek végezzük el a check-int, üléshelyet válasszunk és otthon nyomtassuk ki a beszállókártyát. Ez nem kötelező, azonban időt spórolhatunk meg vele, hiszen indulás előtt a repülőtéren csak a feladandó poggyászunkat kell leadni.
Kérésükre kollégáink is el tudják végezni az online check-int, amennyiben igényli, kérjük keresse fel azt az irodát, ahol a repülőjegyét kifizette, amennyiben repülőjegyét átutalással intézte, bármely IBUSZ irodát felkeresheti. Az online check in szolgáltatási díjakról itt tájékozódhat.

 

Mikor jelenjek meg a repülőtéren?

A megnövekedett légi forgalom, és a szigorodó biztonsági előírások miatt kérjük, hogy ha teheti, már a jegyen szereplő indulási idő előtt legalább 2 órával jelenjen meg a repülőtéren.

Ügyeljen arra, hogy a járatra történő bejelentkezés – úti céltól függően – 40-45 perccel a menetrend szerinti indulás előtt végződik! Ezután már senkit nem engednek beszállni!

 

Reptéri információ az érkező és induló járatokról :
http://www.bud.hu/utazas/jaratinformacio

 


 

Honnan tudom, melyik terminálról indul a járatom?

Kérjük, hogy a kellemetlenségek elkerülése érdekében indulás előtt még időben tájékozódjon arról, hogy járata az adott reptér melyik termináljáról indul. Ezt a www.checkmytrip.com oldalon is megteheti, az utas vezetéknevének, illetve 6 jegyű foglalási azonosítójának megadásával. 

 


 

A repülőjegyen szereplő menetrend megváltozhat?

A légitársaságok által meghatározott menetrendi időpontok tájékoztató jellegűek, azokat a légitársaságnak jogában áll bármikor megváltoztatni. Ajánlott az utazás előtt 1-2 nappal leellenőrizni az indulási időpontokat. Kérjük adja meg email címét és mobil telefon számát, hogy változás esetén tudjuk tájékoztatni.

 


 

Ha a légitársaság hibájából késik a járatom, milyen jogaim vannak?

A következő linkre kattintva olvashat az Európai Unió területén a légi közlekedésben résztvevő utazók jogairól: ITT   

 


 

Hogyan módosíthatom a repülőjegyemet?

Online módosítás nem lehetséges. Kérjük lépjen kapcsolatba azzal az irodával, ahol repülőjegyét kifizette. A repülőjegy módosításának a lehetőségét az adott légitársaság szabályai határozzák meg. Ezek alapján a repülőjegy dátuma egyáltalán nem, vagy csak ráfizetéssel módosítható, az útvonal és az utas neve a legtöbb esetben egyáltalán nem módosítható. A repülőjegyhez tartozó legfontosabb szabályok a repülőjegy foglaláskor elolvashatóak. Minden egyes tarifához egyedi szabály tartozik.

 


 

Ha nem használtam fel a repülőjegyem első szakaszát, akkor attól a többit még felhasználhatom?

Nagyon fontos szabály a repülőjegyek esetében, hogy amennyiben a jegy első szakaszát nem használja fel az utas, úgy a légitársaság AUTOMATIKUSAN törli a foglalás többi részét (a tovább-, vagy a hazautazást). Ez alól soha nem tesznek kivételt, még akkor sem, ha az utas előre jelzi szándékát!

 


 

Mekkora poggyászt vihetek magammal?

A légitársaságok  korlátozzák a repülőgépre feladható poggyász darabszámát és tömegét. Ez a súlykeret légitársaságonként és úti célonként különböző, de a repülőjegyen minden esetben megtalálható. Amennyiben csomagjának súlya meghaladja az előírt limitet, a légitársaság bizonyos mértékben és felár ellenében lehetőséget biztosít túlsúly feladására is.

 


 

Mire ügyeljek a poggyászom feladása előtt?

Kérjük, ügyeljen arra, hogy azokat a tárgyakat, amelyekre bármikor szüksége lehet (pl. gyógykészítmények), a kézipoggyászban helyezze el, mert a feladott poggyászt már a check-in során elveszik, ami akár 2 órával az indulás előtt is megtörténhet. A bőröndön és a bőrönd belsejében is (!) érdemes feltüntetni a tulajdonos nevét, elérhetőségét. Mivel a csomagokat mindenhol meglehetősen nagy lendülettel pakolják, törékeny árut semmi esetre sem ajánlott a feladandó poggyászban elhelyezni! Amit megengednek, inkább kézipoggyászként vigyünk fel a repülőre, ha esetleg olyan áruról van szó, amit csak feladott (cargo) csomagként engednek szállítani, előzetesen érdeklődjünk a légitársaságnál, milyen módon vállalják a fuvarozást.

 


 

Mit tegyek, ha megsérült vagy hiányos a poggyászom, esetleg nem érkezik meg?

Amennyiben megérkezéskor azt vesszük észre, hogy csomagunk megsérült, haladéktalanul forduljunk még a repülőtéren a megfelelő légitársasági képviselethez, és vetessünk fel jegyzőkönyvet az „Elveszett Poggyász / Lost luggage " pultnál.
Ellenkező esetben elveszíti a kártérítésre szóló jogosultságát.

Ugyanez a helyzet, ha esetleg nem érkezik meg a célállomásra a poggyászunk. A repülőtéren - bizonyos felár ellenében - vállalnak csomagfóliázást is, ami kissé megnöveli annak esélyét, hogy a csomag épségben érkezzen meg a célállomásra, de ami miatt még fontosabb: lehetetlenné teszi, hogy észrevétlen maradjon az esetleges lopás a csomagkezelés során.

 


 

Mit vihetek magammal a repülőgépre?

Főként a terrorcselekmények gyarapodása miatt - a repülőtereken jelentősen szigorodtak a biztonsági előírások. Az utóbbi időkben megjelent új szabályok közül fontos kiemelni a kézipoggyászban a járatra felvihető tárgyak korlátozását.

A kézipoggyászokra vonatkozó szabályozásokat a légitársaságok honlapján lehet megtekinteni.


 


Kedvencek

Hírlevél feliratkozás

Irakozzon fel hírlevelünkre, hogy elsőként értesülhessen legfrissebb és legkedvezőbb ajánlatainkról!

Kattintson ide a feliratkozáshoz

kék szám: 06 40 428 794

IBUSZ katalógusok

Tekintse meg vagy töltse le aktuális katalógusunkat!

Élmények Korhatár Nélkül (Mediterrán üdülések 2016)
További katalógusok
Elfelejtett jelszó