Rendhagyó megoldással segíti a fizetésképtelenné vált UNITRAVEL Kft. érintett ügyfeleit a Colonnade Biztosító a nyári főszezon közepén. Az utasok két lehetőség közül választhatnak: továbbra is dönthetnek úgy, hogy kárigényüket a biztosítóhoz nyújtják be, vagy – az IBUSZ Utazási Irodák Kft. közreműködésével – az eredetileg lefoglalt útjukra mehetnek el. Az esetek döntő többségében ez megvalósítható, ahol pedig nem, ott a befizetett összeg értékében új utazást választhatnak az IBUSZ segítségével. Az a cél, hogy a régóta tervezett családi pihenés, nyári kikapcsolódás lehetősége ne vesszen el a kialakult helyzet ellenére sem.
A Colonnade Biztosító a Fővárosi Kormányhivatal határozata szerint 2025. július 10-én megkezdte a beérkező kárigények feldolgozását. A csőd bejelentésének időpontjában külföldön tartózkodó utasok hazajutását a biztosító az IBUSZ-szal szoros együttműködésben végzi, hiszen a Unitravel Kft. charter helyei az IBUSZ-on keresztül voltak lefoglalva. Ebből kiindulva döntött úgy a két cég, hogy ügyfélbarát megoldást kínál azok számára is, akik már nem tudtak elindulni nyaralásukra.”
Az érintettek két lehetőség közül választhatnak:
Az új utazás akkor vehető igénybe, ha az érintett utasok benyújtják a szükséges dokumentumokat az IBUSZ részére, és nyilatkozatban hozzájárulnak ahhoz, hogy a biztosító a kárigényük elszámolását közvetlenül az utazásszervező felé teljesítse. Ebben az esetben az ügyfeleknek nem kell újra befizetniük az utazás árát, mert azt a Colonnade biztosító fogja rendezni az IBUSZ-szal, a kárrendezési folyamat részeként. Ezzel a lehetőséggel kizárólag azok az utasok élhetnek, aki UNITRAVEL által szervezett utazást foglaltak le és fizettek ki közvetlenül az UNITRAVEL Kft.-nél vagy viszonteladói partnerénél.
A szükséges dokumentumok mindkét lehetőség esetében azonosak. A részletes tudnivalók, a benyújtandó iratok listája, valamint a nyilatkozatminták elérhetők a Colonnade hivatalos weboldalán: https://www.colonnade.hu/hirek/tajekoztatas-a-unitravel-kft-fizeteskeptelensegi-helyzeterol
A dokumentumok beküldésének, vagy az IBUSZ-nál történő új foglalás véglegesítésének a határideje: 2025. augusztus 31.
„Tisztában vagyunk vele, milyen sokat jelent egy régóta tervezett családi pihenés vagy nyári utazás. A rendkívüli helyzetre rendkívüli megoldással válaszoltunk – célunk, hogy ügyfeleink ne csak kártérítésben részesüljenek, hanem lehetőségük legyen az eredeti utazási terveik megvalósítására is.” – mondta Marschalek Péter, a Colonnade Biztosító Lakossági igazgatója.
„Az IBUSZ minden törekvése arra irányul, hogy felejthetetlen és gondtalan utazási élményt nyújtsunk ügyfeleinknek, akik minket tisztelnek meg bizalmukkal. Márkanevünk kötelez minket: ha egy utas ránk bízza magát, kötelességünk maradéktalanul megvalósítani utazási elképzeléseit. Mindig is fontosnak tartottuk a hazai utazási irodákkal való jó együttműködést, így számunkra természetes, hogy segítséget nyújtunk olyan irodák ügyfeleinek is, akik nehéz helyzetbe kerültek. Piacvezető irodaként és a Magyar Utazási Irodák Szövetségének tagjaként valljuk, hogy engedéllyel rendelkező, bejegyzett utazási irodával biztonságos utazni” – mondta Komora Zoltán, az IBUSZ vezérigazgató-helyettese.
További információ: https://www.colonnade.hu/ https://www.ibusz.hu